Articole (profesori)

INTEGRAREA FOTOGRAFIEI DIGITALE ÎN CLASĂ

Liceul Tehnologic Octavian Goga Jibou
Nagy Melinda

Evident, imaginile au un impact mare asupra modului în care societatea vede un subiect, așa că acestea pot avea un impact în clasă, de asemenea. Prin utilizarea unui aparat de fotografiat digital, profesorii pot beneficia de noile tehnologii și să le integreze în activitatea de predare de zi cu zi. Școlile au un rol vital în procesul de predare, atât alfabetizare vizuală cât și lingvistică. Într-o societate din ce în ce mai bazată pe imagine, dezvoltarea competenței vizuale este indispensabilă. Camerele digitale sunt instrumente care pot ajuta pe elevi să dezvolte acea competență.
Atunci când aparatele foto digitale sunt folosite în clasă, este important ca elevii nu doar să facă poze pur și simplu, ci să folosească aceste fotografii cu entuziasm și să le permită implicarea și învățarea activă.

Modalități de utilizare a fotografiei digitale în clasă:

1. Perechi de elevi să meargă la o plimbare prin școală pentru a găsi exemple de forme geometrice și să le face fotografii (cercuri, triunghiuri, linii paralele, unghiuri obtuze etc.) sau chiar mai bine, să caută oameni care poartă forme geometrice, fotografiile cu oameni sunt întotdeauna mai interesante.
2. Creați o carte cu "Regulile școlare" sau "Reguli de clasă" cu ilustrații de comportamente acceptabile cu elevii care reprezintă activități adecvate.
3. Elevii să facă fotografii legate de orice subiect pe care îl studiază. Afișați imaginile și elevii pot scrie articole de reviste sau povestiri scurte despre ele. Imaginile oferă un prompt vizual bun pentru scriere creativă.
4. Crearea unei povestiri digitale (adăugarea de text, audio, foto) pentru o prezentare plină de viață.
5. Elevii folosesc fotografii sau clipuri video pentru a crea un ghid sau manual de instrucțiuni pas cu pas.
6. Elevii fac fotografii la diferite evenimente școlare pentru a face un calendar de amintiri. (La sfârșitul anului un video / slideshow).
7. Elevii fac fotografii sau clipuri video pentru a prezenta un hobby, vremea și anotimpuri etc
8. Elevii fac videoclipuri cu mesaje de mulțumire.
9. Elevii realizează un video cu simulare de interviu pe diferite teme.
10. Elevii pot realiza videoclipuri promoționale.
11. Elevii realizează fotografii sau videoclipuri cu joc de rol pentru a rezolva un conflic în clasă.
12. Elevii crează un Selfie în care încorporează straturi de imagini care descriu și exprimă individualitatea elevilor. În continuare ... Elevii vor scrie eseuri despre portretele lor.
13. Să facă poze în timpul unei excursii, experiment științific. Elevii să le pună în ordine, să adauge o descriere pentru fiecare, pentru a repovesti evenimentul.
14. Elevii pot decora clasa lor folosind propriile fotografii de clasă și să creeze postere motivaționale, prin adăugarea de texte pe fotografiile lor.
15. Crearea de cărți de benzi desenate digitale, adăugând bule de vorbire la fotografiile lor.

Pe măsură ce elevii sunt în mod constant stimulați vizual, utilizarea imaginilor în sala de clasă poate fi un instrument foarte util și eficient. Imaginile permit elevilor să-i atingeți în natura lor creativă inerentă, promovând în același timp o atenție la detalii, gândirea critică, și ingeniozitate. De asemenea, ele permit elevilor să proceseze probleme profunde și complexe într-un mod abstract, și stimularea mentală. Este logic ca fiecare clasă să includă imagini într-un fel, deoarece aceasta este o metodă foarte eficientă în promovarea învățării active al elevilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu