Întâlnire - Cehia

4. Farkas Timea VIII C
5. Sigovan Larisa VIII C
6. Noje Cristian VIII C

Pregătirea participanților pentru activitatea de învățare/predare din Cehia

Participanți la activități:
1. Agrupamento de Escolas do Forte da Casa, Portugalia: -8 participanți (6 elevi și 2 profesori)
2. General Kemal Balikesir Ortaokulu, Turcia: -10 participanți (6 elevi și 4 profesori)
3. Școala primară din Agios Nikolaos, Grecia: -17 participanți (profesori, studenți, părinți, un copil)
4. Liceul Tehnologic "Octavian Goga" Jibou, România: - 8 participanți (6 elevi și 2 profesori)
5. Základní škola Žamberk, 28. října 581, Republica Cehă: (gazdele întâlnirii) - profesori și studenți

30 aprilie 2017 - Ziua de sosire
Toate echipele au sosit duminică.
Elevii români au fost cazati la familii gazdă și profesorii lor la hotel.
Echipa turcă și cea portugheză au stat împreună la pensiune.
Echipa greacă a stat la hotel.

1 mai - prima zi de activitate
Am fost întâmpinați la școală de Ludmila și Regina și elevii lor. Au pregătit pentru noi etichete de nume de diferite culori, fiecare culoare reprezentând un grup internațional. Am fost ghidati în plimbarea noastră de elevii locali pentru a cunoaște orașul și istoria sa. Am avut sarcina de a face fotografii și de a raspunde la intrebari despre oras. Au existat întrebări despre diferite statui, clădiri, instituții și orașul însuși. La sfârșitul turului și a călătoriei am fost așteptați de Ludmila în piața orașului și toți participanții au fost recompensați cu bomboane.
Am luat prânzul la restaurant.
După-amiaza, am fost invitați să urmărim activitățile și spectacolul pe care orașul le-a pregătit pentru a sărbători ziua de 1 mai. Au fost dansuri moderne, spectacole de teatru, concerte, cântăreți. La paradă am putut vedea și elevii de la Elementary School Žamberk, 28. října 581, Republica Cehă, care au prezentat costumele pe care le-au creat din materiale reciclate.

2 mai - a doua zi de activitate
Dimineața, am fost întâmpinați de directorul școlii, de profesorii de la școală și de elevi. Ludmila a spus câteva cuvinte despre școala lor și a prezentat pe scurt sistemul educațional din Cehia. Corul școlar a cântat cântece tradiționale cehe.
 Apoi, am fost invitați la școală și am putut intra și în câteva săli de clasă pentru a saluta elevii și profesorii. După turul scolii, am fost grupați din nou în echipe internaționale și am asistat la câteva prezentări interactive, pe care elevii și profesorii l-au pregătit pentru noi despre diferite tradiții cehe.
Înainte de prânz, membrii Parlamentului elevilor au organizat câteva activități pentru eevii invitați, unde au jucat și au dansat împreună, având un timp minunat.
 După prânz, am fost invitați la Școala de Artă să ne bucuram de concertul elevilor. A fost un scurt concert al elevilor care au cantat la diferite instrumente muzicale, suficient pentru a obține o perspectivă asupra activităților desfășurate de școala de artă.

3 mai - a treia zi de activitate
Zi de călătorie în Praga. Oaspeții ne-au pregătit în prealabil descrieri și fotografii ale locurilor pe care urma să le vizităm. Din fericire, vremea a fost de asemenea frumoasă, așa că am avut toate motivele să ne bucurăm de frumosul oraș, Praga. Unele dintre lucrurile pe care le-am vizitat: Castelul Praga, Podul Carol, Piața Orașului Vechi, Catedrala Sf. Vitus, Piața Wenceslas, Turnul cu pulbere, Ceasul astronomic din Praga etc. Pe drum, directorul turc a fost foarte amabil și a cântat câteva melodii turcești în autobuz.

4 mai - a patra zi de activități
Dimineața, elevii au avut șansa de a participa la diferite ateliere de reciclare creative, pregătite de noi toți acasă:
După atelier, lucrarile elevilor au fost expuse la școală în sală pentru a fi văzute de cei care nu au fost acolo. După prânz, un grup de elevi și profesori au adunat toate lucrurile create dimineața și le-au dus la Centrul de Batrani din Zamberk și le-au donat.
Înainte de prânz, am avut o întâlnire foarte scurtă numai cu profesori, în timp ce elevii au asistat la activitățile organizate de Parlamentul Elevilor. Gazda noastră, Ludmila, și-a prezentat activitățile pe care le-au facut în primele 6 luni ale proiectului. Ne-a dat certificatele de participare și ne-a cerut să finalizăm chestionarul de evaluare până în ziua următoare. Echipa portugheză a adunat de la fiecare partener datele lor disponibile pentru următoarea întâlnire, le vor analiza și când vor ajunge la o concluzie, ne vor comunica.
Seara, am participat la concertul din Capela realizat de corul școlar. Gazda avea un cadou pregătit pentru fiecare echipă, un CD cu cântecele corului.

5 mai - a cincea zi de activitate
Dimineața, am avut 2 ateliere creative: pictura ouălor și decorarea turtă dulce. Am fost impartiti in doua echipe: echipa romaneasca cu echipa turca si greaca cu portugheza.
Toți participanții au primit produse confecționate de profesioniști ca un suvenir.
Seara, am avut cină de adio împreună și elevii au avut șansa să joace bowling. Fiecare echipă avea jumătate de oră să se joace și să se bucure de ultima lor noapte în Zamberk.

6 mai - ziua plecării
Toate echipele au părăsit Zamberkul din păcate sâmbătă, cu excepția echipei grecești care a plecat duminică.